Pages Menu
TwitterRssFacebook
 

Categories Menu

Posted by on Paź 31, 2020 in Architektura wnętrz |

Medytacja domowa w 3 prostych krokach

Medytacja domowa w 3 prostych krokach

Medytacja to skuteczna technika, która istnieje od wieków. Ludzie, którzy konsekwentnie medytują, odkrywają krótkoterminowe i długoterminowe korzyści. Na przykład, wkrótce po rozpoczęciu siedzenia, medytujący zaczynają cieszyć się zmniejszeniem stresu i niepokoju, lepszym samopoczuciem, a w wielu przypadkach lepszym snem i ogólnym stanem zdrowia. W dłuższej perspektywie medytujący są w stanie lepiej zrozumieć, jak działa umysł i jak pracować z umysłem.

Jak medytować w domu?
Pierwszą rzeczą do zrobienia jest wybranie metody medytacji, na którą możesz liczyć. Chociaż wytrwałość i dyscyplina są niezbędne do praktyki, medytacja nie powinna przypominać pracy. Dzięki właściwej metodzie wkrótce będziesz w stanie znaleźć idealną równowagę między zbyt sztywnym a zbyt rozluźnionym medytowaniem.

Pomyśl o swojej motywacji

Czy medytujesz, ponieważ chcesz radzić sobie ze stresem, lepiej spać lub radzić sobie z chronicznym bólem? Jeśli tak odpowiednia może być medytacja z przewodnikiem, medytacja relaksacyjną lub śpiew. Czy chcesz uzyskać wgląd w umysł? To jest prawdziwy cel medytacji uważności i świadomości. Czy Twoim głównym celem jest rozwinięcie takich cech, jak cierpliwość, empatia i hojność? Medytacja wdzięczności to dobry wybór (jeśli możesz wykonać poranną medytację wdzięczności, może to przynieść korzyści przez cały dzień). Czy chcesz wejść głębiej w swój związek z boską obecnością? Duchowa medytacja może cię tam zabrać.
Istnieje wiele ważnych form medytacji. Kiedy wiesz, dlaczego interesuje Cię medytacja w domu, będziesz wiedział, które z nich są dla Ciebie odpowiednie.

Zacznij od krótkich medytacji

Podczas nauki medytacji w domu ważne jest, aby zacząć od małych, łatwych do opanowania sesji. Nawet trzy minuty będą miały znaczenie. To może brzmieć bardzo krótko, ale dla niektórych początkujących siedzenie w świadomości przez kilka minut wydaje się być wiecznością. Rozpoczynanie od krótkich sesji pomaga również nabrać rozpędu potrzebnego do podtrzymania praktyki w dłuższej perspektywie. Jak sugeruje wielu ekspertów od medytacji, jakość medytacji jest ważniejsza niż długość.

Wybierz dogodny czas i wygodne miejsce

Jednym z najlepszych sposobów medytacji w domu jest znalezienie spokojnego miejsca z dala od hałaśliwych rozrywek. Wybierz dogodną dla siebie porę. Wczesny poranek to odwieczna ulubiona pora medytacji, ponieważ ta pora dnia jest na ogół spokojna i niewiele jest przerw. Możesz także rozpocząć dzień od prostych porannych ćwiczeń medytacyjnych.

Musisz także znaleźć wygodną pozycję. Podczas gdy niektórzy medytujący lubią siedzieć w pozycji lotosu, istnieją inne dobre opcje. Możesz usiąść na poduszce do medytacji, krześle lub nawet kanapie, o ile czujesz się komfortowo i możesz siedzieć prosto. Postaraj się znaleźć pozycję, w której kręgosłup jest wyrównany. Twoja szyja i ramiona powinny być rozluźnione, a oczy mogą być do połowy otwarte lub zamknięte podczas sesji medytacji.